کد های برنامه ریزی سانترال | تنظیم سانترال پاناسونیک

سانترال‌های نوع پرظرفیت از طریق کابل و با روش متصل شدن به دستگاه کامپیوتر قابل تنظیم هستند؛ اما سانترال‌های کم‌ظرفیت از طریق یک تلفن، آماده به‌کار می‌شوند و شما برای تنظیم آن‌ها باید با کدهای برنامه‌ریزی سانترال آشنایی داشته باشید.

برنامه ریزی سانترال

اولین کدی که برای برنامه‌ریزی خطوط شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، کد ۴۰۰ است که با استفاده از آن می‌توانید خطوط راه‌اندازی‌ شده را غیرفعال نمایید. از دیگر کدهای کاربردی برای تنظیمات تلفن سانترال می‌توان به کدهای ۴۰۱ برای نام‌گذاری خطوط شهری، کد ۴۰۹ برای برنامه‌ریزی سانترال و مشاهده خطوط‌ شهری، کد ۴۱۰ برای تعیین حالت شماره‌گیری، کد ۴۱۱ برای وقفه شماره‌گیری و کد۴۱۷ برای زمان فلش در هنگام قطع تماس اشاره کرد.

برنامه ریزی سانترال پاناسونیک با کد

سانترال پاناسونیک TDA200 و NS500 از دستگاه‌های شبکه‌ای محبوبی است که در محیط‌های اداری، شرکت‌های تجاری یا دیگر سازمان‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود. مهم‌ترین بخش هر تلفن سانترال، تنظیم کردن و برنامه‌ریزی آن است. سانترال پاناسونیک TDE از شبکه‌های قدیمی بوده که امکانات قابل ‌قبولی را برای کاربران فراهم می‌سازد. برنامه ریزی سانترال پاناسونیک tda200 از طریق نرم ‌افزار انجام می‌شود؛ اما از طریق تنظیمات کامپیوتر نیز می‌توانید آی ‌پی سانترال پاناسونیک را تغییر داد.

تنظیم ساعت و تاریخ سانترال پاناسونیک

برای این‌که بتوانید ساعت و تاریخ سانترال پاناسونیک را در انواع آن تنظیم نمایید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • کلید Program را روی دستگاه تلفن انتخاب نمایید.
  • *# را با یکدیگر انتخاب کرده و پسورد دستگاه را وارد نمایید.
  • پسوردهای پیش‌فرض برای هر تلفن پاناسونیک، ۱۲۳۴ است.
  • برای تغییر تاریخ و ساعت تلفن باید در این مرحله ۰۰۰ را انتخاب کرده و بعد کلید ENTER را انتخاب کنید.
  • حال شما می‌توانید تاریخ و ساعت تلفن خود را تنظیم نمایید و در نهایت مجدداً کلید ENTER را انتخاب کنید.
  • در صورتی که برنامه‌ریزی ساعت و تاریخ در تلفن پاناسونیک سانترال به‌درستی انجام شود، صدای بوقی را خواهید شنید.

تنظیم شماره‌ های داخلی تلفن سانترال با کد

بعد از تنظیم سانترال پاناسونیک در زمینه تاریخ و ساعت، می‌توانید برای تغییر شماره‌های داخلی آن اقدام کنید. برای مثال اگر شماره‌ای را تنظیم کرده‌اید و حال قصد تغییر آن شماره را دارید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • کلید PROGRAM را روی تلفن انتخاب کرده و سپس *# را وارد نمایید و پسورد خود را انتخاب کنید.
  • پسورد تلفن‌های سانترال به‌صورت پیش‌فرض، ۱۲۳۴ تنظیم شده است.
  • کد ۰۰۳ متعلق به تنظیمات شماره‌های داخلی تلفن است. این کد را وارد کنید و کلید اینتر ENTER را فشار دهید.
  • در این مرحله می‌توانید تنظیمات لازم را روی لیست شماره‌های داخلی انجام دهید و هر کدام را که نیاز نداشته یا قصد تعویض شماره را دارید، انتخاب کرده و کلید Clear را فشار دهید.
  • در نهایت با فشردن کلید Enter اگر صدای بوقی را از تلفن شنیده‌اید، بدانید که کار شما تمام شده و برنامه‌ریزی‌های تلفن کاملاً به ثبت رسیده‌اند؛ اما در غیر این صورت مراحل را مجدداً تکرار نمایید.

تنظیم سانترال پاناسونیک

تنظیم سانترال پاناسونیک

به‌طور معمول روش و مراحل انجام هر یک از تغییرات با خود تلفن یکسان است. شما در طی مراحل تنها کافیست که کد مربوط به تغییرات مورد نظر خود را وارد کنید. تا تنظیمات مربوط به آن تغییرات در صفحه روی تلفن نمایش داده شوند. کدهای مربوط به برنامه سانترال پاناسونیک شامل موارد زیر می‌شوند:

نام کد تنظیمات مربوط به کد
004 تخصیص یا تغییر در نام داخلی‌ها
005 تخصیص پین کد برای داخلی‌ها
400 غیرفعال کردن خطوط راه‌اندازی شده
417 زمان فلش در هنگام قطع تماس
410 تعیین حالت شماره‌گیری
409 مشاهده خطوط شهری
402 مدیریت خطوط شهری
401 نام‌گذاری خطوط شهری
400 غیرفعال کردن خطوط راه‌اندازی شده

روش تغییر پین کد و تغییر نام داخلی‌ها همانند روش‌های قبلی است و شما تنها باید کد را تغییر دهید.

برنامه ریزی سانترال ns500

سانترال پاناسونیک مدل ns500 امکانات بسیار زیادی را برای کاربران ارائه می‌دهد و از سری جدید دستگاه‌های تحت شبکه محسوب می‌شود. یکی از روش‌ها برای برنامه‌ریزی سانترال ns500 تنظیم آن از طریق وب است که این برنامه توسط مرورگر اجرا می‌گردد و شما می‌توانید در مرورگر خود تنظیمات آن را برنامه‌ریزی نمایید.

برنامه ریزی سانترال ns 500

در وهله اول برای تنظیم آن باید ارتباطی بین برنامه سانترال و کامپیوتر خود برقرار سازید. برای این کار باید از کابل استفاده کنید و یک سر آن را به شبکه سانترال و دیگری را به دستگاه متصل نمایید. بعد از متصل کردن دستگاه به سانترال باید مراحل زیر را انجام دهید:

تنظیمات آی‌ پی سیستم جهت برنامه ریزی سانترال

برای برنامه‌ریزی سانترال باید در ابتدا آی ‌پی دستگاه خود را تنظیم نمایید. سانترال ns500 دارای آی پی یکسان بوده که شما برای دسترسی به آن باید آی پی کامپیوتر را تنظیم کنید. در مرحله اول وارد بخش Control panel شده و در این بخش وارد Network&iNTERNET شوید. پس از انجام مراحل قبل، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که حاوی یک لیست است. شما در این لیست باید به ترتیب روی گزینه‌های Ethernet و سپس change adapter options کلیک نمایید.

حال بایستی گزینه properties را در صفحه بیابید و انتخاب کنید تا پنجره تنظیم آی پی برای شما نمایان گردد. در مراحل بعدی اگر گزینهinternet protocol version(TCP-IPV4) را انتخاب کنید، می‌توانید آی پی سانترال را در آن قسمت تغییر دهید. برای انجام تنظیمات آی پی در این بخش کافیست گزینه use the following IP address را انتخاب کرده و آدرس آی پی 192.168.0.200 را درون کادر وارد کنید. در انتها روی گزینه OK کلیک نمایید تا آی پی برنامه سانترال پاناسونیک تنظیم گردد.

کلام آخر

موسسه مخابراتی آسمان هشتم با برند دیجی پانا نمایندگی رسمی پاناسونیک، تکنیکال، تیپ تل، سی اف ال و ویتک جهت فروش انواع تلفن بیسیم و رومیزی، تلفن تحت شبکه، سانترال، بی سیم واکی تاکی، تجهیزات مخابرات و شبکه و لوازم جانبی در شرق کشور می باشد. از دیگر خدمات ما نصب و راه اندازی مراکز تلفن کم ظرفیت و پر ظرفیت بر بستر خطوط آنالوگ و وی، تعمیرات کلیه محصولات مخابراتی می باشد.
تنوع محصول و خدمات، تضمین اصالت کالا در کنار قیمت های رقابتی و خدمات پس از فروش مطمئن این مجموعه را نسبت به رقبا متمایز کرده است. جهت انجام مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش ما ۰۵۱۳۲۲۳۹۲۰۰ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *