پیغام check Tel Line در تلفن پاناسونیک 

پیغام check Tel Line در تلفن پاناسونیک چیست؟ همان طور که می دانید کمپانی بزرگ Panasonic در جهان و ایران به داشتن کیفیت، دوام و مقاومت بسیار در انواع محصولاتش معروف است. محصولات پاناسونیک اعم از اداری و خانگی، در کارخانجات مکانیزه به واسطه استفاده از ابزارهای پیشرفته تولید خواهند شد. انواع تلفن‌های بی سیم و رومیزی نیز یکی از محصولات پرطرفدار پاناسونیک است.

پیغام check tel line به دلایل زیادی ممکن است رخ دهد.  تلفن‌های بیسیم پاناسونیک دارای کاربری آسانی هستند و در بسیاری از موارد به راحتی می‌توانید خطاهای نرم افزاری آن‌ها را رفع کنید. در این مقاله قصد داریم به رفع پیغام check tel line و اصلی‌ترین دلایل آن بپردازیم لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک

علت پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک

چرا پیغام check tel line در تلفن پاناسونیک ظاهر می‌شود؟  ابتدا به بررسی مهم‌ ترین دلایلی که می‌توانند باعث ظاهر شدن این پیغام روی صفحه نمایش تلفن بیسیم شوند، اشاره خواهیم کرد.

دلیل نمایش پیغام Check Tel Line در تلفن پاناسونیک چیست؟ دلیل نمایش این خطا می‌تواند جنبه نرم افزاری  و یا سخت افزاری داشته باشد. دیدن این پیام خطا به معنی خرابی تلفن بیسیم نیست. وجود مشکلات در مدار تلفن، مشکلات در سوئیچینگ، نصب نادرست تلفن، خطاهای سخت افزاری، ایراد در پایانه‌های تلفن و چیدمان کابل ها نیز می‌تواند دلایل قوی برای نمایش این پیغام باشد.  در زیر به این علت های اصلی ایجاد خطای check tel line اشاره خواهیم کرد:

ایراد اول: ایراد خط تلفن از سمت مخابرات

اگر این پیغام را روی گوشی بیسیم خود مشاهده می‌کنید، اولین ذهنیتی که برای شما پیش می‌آید، اشکال در سیم کشی تلفن است. اما امکان دارد پس از بررسی سیم کشی، هیچ نوع خرابی در آن دیده نشود و تلفن شما نیز سالم باشد. برای  تست این مشکل در منزل، می‌توایند یک دستگاه تلفن دیگر را به خط تلفن وصل کنید. اگر همچنان این پیغام را مشاهده کردید، به احتمال بسیار زیاد ایراد از خط مخابرات خواهد بود.

در این جا باید شرایط درست در ارائه خدمات مخابرات را بررسی کنید. لازم است به مخابرات تماس گرفته و موضوع را پیگیری نمایید. اگر مشکل از سمت مخابرات باشد، شما نیاز به هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و مامورین این شرکت در اولین فرصت، خط تلفن شما را بررسی کرده و مشکل را رفع می نمایند.

ایراد دوم: وجود اشکال در پریز تلفن

دومین دلیل که می‌تواند باعث ظاهر شدن پیغام check tel line شود، بروز مشکل در پریز تلفن است. بررسی این موضوع بسیار ساده است. تلفن خود را به یک پریز تلفن دیگر وصل کنید (ابتدا به یکی دیگر از پریزهای منزل وصل کنید تا از سالم بودن خط مخابرات هم مطمئن شوید). در صورتی که تلفن بدون هیچ مشکلی کار کرد، نشان می‌دهد که ایراد از پریز تلفن است. بنابراین باید پریز تلفن خود را در اولین فرصت، عیب‌یابی کنید.

اما اگر تلفن شما در پریز دیگر منزل هم همچنان با این ایراد مواجه بود، باز هم نمی‌توانید از خراب شدن تلفن بیسیم مطمئن شوید؛ زیرا ممکن است ایراد از خط مخابرات باشد. بنابراین برای اطمینان بیشتر، تلفن را در منزل یکی از همسایه‌ها هم بررسی کنید.چون شاید مشکل از کابل کشی درون منزل باشد.

پیغام check Tel Line

ایراد سوم: خرابی سیم تلفن

دستگاه پایه تلفن شما از طریق یک رشته سیم به پریز تلفن وصل می‌شود. یکی از دلایل پیغام check tel line ممکن است خراب بودن همین سیم باشد. خوشبختانه تست کردن این مشکل بسیار ساده است. در این شرایط اقدام کاربرد این است که تلفن خود را به واسطه سیم دیگری به پریز متصل کنید. اگر پس از انجام این کار باز با همان پیغام خطا مواجه شدید، احتمال قوی سیم تلفن از داخل قطع شده است

در صورتی که هیچ‌کدام از موارد بالا منجر به بروز این پیغام نشده باشند، ایراد از دستگاه تلفن بیسیم است و باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

ایراد چهارم: وصل اشتباه تلفن به پریز برق

اگر تلفن بیسیم یا هر دستگاه تلفن ثابت دیگری را به پریز برق وصل کنید، دچار برق خوردگی یا سوختگی خفیف و یا شدید خواهد شد. دلیل این اتفاق هم این است که مدار داخلی تلفن و قطعات روی آن، توانایی تحمل جریان مستقیم برق زیاد را ندارند. انجام این اشتباه می‌تواند مشکلات سخت افزاری مهمی در تلفن به وجود آورد. در این حالت که ابتدا پریز تلفن را به برق متصل کردید و در ادامه مجددا آن را به پریز تلفن متصل می‌کنید، با این پیغام خطا مواجه خواهید شد.

در این صورت چون مشکل سخت افزاری هست، باید تلفن بیسیم پاناسونیک خود را به نمایندگی معتبر تعمیرات ارسال کنید تا مشکل را رفع کنند. تکنسین های ماهر دیجی پانا ابتدا سیستم تلفن شما عیب‌یابی می کنند، زیرا ممکن است دلایل خرابی یک مورد و یا بیشتر از یک مورد باشد. سپس قطعات آسیب دیده (بر اثر عبور جریان برق) با قطعه‌های نو تعویض شوند. ما در دیجی پانا با استفاده از قطعات اورجینال و در کمترین زمان ممکن، تلفن شما را تعمیر خواهیم کرد.

تذکر: در صورتی که شدت برق خوردگی تلفن شما زیاد باشد، تنها کاری که باید انجام دهید تعویض کامل تلفن است.

 

ایراد پنجم: نصب نادرست در تلفن پاناسونیک

ممکن است در زمان راه‌اندازی تلفن به دلیل عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های نصب و یا حتی استفاده از قطعات و تجهیزات نامناسب با پیغام Check Tel Line مواجه شوید. در این شرایط  امکان دارد با کاهش کارایی و عملکرد ضعیف در تلفن روبرو شوید. عدم نصب درست حتی در برخی موارد باعث خطرات امنیتی نیز می‌شود. برای جلوگیری از نصب نادرست تلفن، بهتر است همواره از قطعات و تجهیزات مناسب و با کیفیت استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از تلفن  به دستورالعمل‌های معرفی شده برای راه‌اندازی تلفن دقت کنید.

ایراد ششم: ایراد در مدار اصلی تلفن

در برخی مواقع وجود ایراد در مدار تلفن دلیل نمایش پیغام Check Tel Line می باشد. در این شرایط باید تلفن خود را به تکنسین‌های کاربلد دیجی پانا تحویل دهید تا مشکل تلفن شما را شناسایی و رفع کنید. اعمال ضربه به تلفن، افزایش عمر مصرفی تلفن، نفوذ رطوبت و یا وجود خرابی در قطعات مربوط به مدار باعث ایجاد خطا خواهد شد.
رفع مشکل پیغام Check Tel Line

رفع مشکل پیغام Check Tel Line در تلفن پاناسونیک

پس ار رفع عیوب بالا در صورت حل نشدن مشکل دکمه ریست Reset که در پشت تلفن پاناسونیک وجود دارد را فشار داده و منتظر ریست شدن دستگاه باشید. اگر باز هم پیغام Check Tel Line در ال سی دی تلفن دیده شد، در ابتدا قاب پشتی تلفن را باز کنید و نسبت به جداسازی باتری اقدام نمایید. پس از آن با استفاده از یک پارچه تمیز، محیط را گردگیری کرده و دوباره باتری را در جایگاه خود نصب نمایید. سپس دوباره دکمه ریست Reset را فشار دهید و منتظر روشن شدن دستگاه باشید. در این حالت اگر باز هم با پیغام خطا مواجه شدید به نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک دیجی پانا مراجعه کنید.

دیجی پانا نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش پاناسونیک

اگر به هر دلیلی نمایش پیغام Check Tel Line در تلفن پاناسونیک مشاهده کرده و نتوانستید آن را بر اساس راهکارهای ارائه شده برطرف کنید، بهترین کار مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک می باشد. زیرا این تلفن‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و به ندرت برای همیشه از کار می‌افتند. پیشنهاد ما به شما تعمیر تلفن پاناسونیک توسط تعمیرات دیجی پانا (آسمان هشتم) است.

ما با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز، تکنسین‌های فنی و از همه مهم‌تر قطعات کاملا اورجینال، انواع خرابی‌های تلفن بیسیم پاناسونیک را در کمترین زمان ممکن رفع می‌کنیم. عزیزان مشهدی می‌توانند به صورت حضوری از خدمات دیجی پانا بهره‌مند شوید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی پیغام check tel line و روش‌های رفع آن پرداختیم. پیغام check tel line در بیسیم پاناسونیک به دلایل مشکل در خط مخابرات، اشکال در پریز، خرابی سیم، برق خوردگی تلفن و ایراد در مدار اصلی تلفن رخ می دهد. تلفن بیسیم پاناسونیک ممکن است با ایرادهای نرم افزاری یا سخت افزاری مواجه شود. خوشبختانه به واسطه کیفیت و دوام مناسب محصولات پاناسونیک، در بسیاری از موارد این مشکلات به راحتی قابل رفع شدن هستند.

موسسه مخابراتی آسمان هشتم با برند دیجی پانا نمایندگی رسمی پاناسونیک، تکنیکال، تیپ تل، سی اف ال و ویتک جهت فروش انواع تلفن بی‌سیم و رومیزی، تلفن تحت شبکه، سانترال، بی‌سیم واکی تاکی، تجهیزات مخابرات و شبکه و لوازم جانبی در شرق کشور در حال فعالیت است. از دیگر خدمات ما می‌توان به نصب و راه‌اندازی مراکز تلفن کم‌ظرفیت و پرظرفیت بر بستر خطوط آنالوگ و وی، تعمیرات کلیه محصولات مخابراتی اشاره کرد.

تنوع محصول و خدمات، تضمین اصالت کالا در کنار قیمت‌های رقابتی و خدمات پس از فروش مطمئن این مجموعه را نسبت به رقبا متمایز کرده‌اند. جهت دریافت مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش ما و با شماره ۰۵۱۳۲۲۳۹۲۰۰ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *